Mogen we op u rekenen?

Zeist

Beste leden en lezers,

Het is bijna zover. Woensdag a.s. mogen we onze stem uit brengen. Een feestdag voor de democratie. Met een beetje gezonde spanning mogen we telkens weer uitkijken naar de verkiezingsuitslag. Iedere keer weer hebben we bijzondere redenen waarom juist deze keer je stem uitbrengen zo belangrijk is. Ook deze keer. Inwoners, partijen en groepen staan soms lijnrecht tegenover elkaar. Verhard, onbegrepen en eenzaam. Heel dichtbij soms.

Hoe mooi is het dat wij in tijden van crises en polarisatie een hoopvol verhaal mogen delen. Laten we daarom dichtbij onszelf blijven, dicht bij God leven en ons niet mee laten slepen in de waan van de dag. Ruimte om samen te leven, ruimte voor de schepping, voor stad én platteland, ruimte voor vertrouwen. Een broodnodige boodschap!

In Job 28:12 lezen we: "Maar de wijsheid – waar moet je haar zoeken, en het inzicht – waar is het te vinden?" Verder in vers 28, en hij sprak tot de mens: “Ontzag voor de Heer – dat is wijsheid; het kwaad mijden – dat is inzicht.”

We mogen stemmen in wijsheid.

Vriendelijke groet, Annet Ploeg
Kandidaat Zeist Provinciale Staten en Waterschapsverkiezingen

Volgens de Fietsersbond de beste

We sjezen GroenLinks en D66 voorbij. Ook in de provincie Utrecht heeft de ChristenUnie het beste programma voor de fietser. Investeren in doorfietsroutes, onderhoud van fietspaden en combinatie fiets en OV. Lees het artikel van de Fietsersbond.

Een tien voor groene energie

Een tien voor groene energieDe ChristenUnie Provincie Utrecht krijgt van de energiecoöperatie Rijne-Energie een 10,0 voor hun plannen voor groene energie! Daarmee zijn zij de groenste partij in de Provincie Utrecht. Ze scoren zo hoog omdat zij zich ook inzetten voor lokaal eigendom.

Meer informatie over de verkiezingen

Wat zijn de taken van de Provinciale Staten? Lees het op onze site.
En wat doen de Waterschappen voor ons?
Interesse in het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie Provincie Utrecht?
Wilt u de laatste campagnefilmpjes bekijken?

ChristenUnie wil meer aandacht voor Utrechts slavernijverleden

Op 21 februari waren de Statenleden van de ChristenUnie Provincie Utrecht op bezoek in Zeist. Een waardevolle tentoonstelling. Op onze website lees je het artikel wat in meerdere kranten is verschenen over dit bezoek.

Mogen we op u rekenen?

We vragen u te bidden voor onze Statenleden, Gedeputeerde en kandidaten van de Provincie Utrecht. Voor de politiek en haar toekomst. Op 15 maart mag u uw stem laten horen. Mogen we op u rekenen? Dank u.

Vriendelijke groet namens het bestuur, raad en wethouder,
Megan, Johan, Niels en Pieter-Jan.
Wouter, Julian, Annet, Gerlien en René.