Groen rondom de ondergrondse containers in Zeist

afval.jpgdinsdag 19 maart 2019 16:11

Tijdens de raadsvergadering van 12 maart heeft de fractie van de ChristenUnie/SGP een motie ingediend om de ondergrondse containers in Zeist een frisse, groene uitstraling te geven.

Door de invoer van ´omgekeerd inzamelen´ zal op een aantal plaatsen in Zeist de aanblik van de openbare ruimte veranderen. Er zullen containers worden geplaatst waarin inwoners zelf hun afval gescheiden kunnen aanbieden.

Door de containers in een groene omgeving te plaatsen, krijgen de containers een goede uitstraling. Om het voor de inwoners prettig te maken om hun afval te scheiden, wil de ChristenUnie/SGP de containers opfleuren in het straatbeeld. Er zijn verschillende voorbeelden in het land (gemeente Rotterdam, Amstelveen, Oss en Leiden) waarbij deze werkwijze tot goede resultaten heeft geleid. Zo is het aantal bijplaatsingen met 75% afgenomen. De invoer van omgekeerd inzamelen is een goed moment om ook aan de directe omgeving van de containers iets te doen. Zo wordt Zeist schoner en een stuk mooier!